مشخصات كتاب
|
|
در كسب و كار خود زندگي كنيد |
موضوع: |
|
پديدآورنده: |
|
ناشر: |
ناقوس
|
300 صفحه - (در1جلد ) - جلد 1 - رقعي (شوميز) - چاپ 2 - 500 نسخه |
9786004732734 |
تاريخ نشر:1402 |
قيمت :1650000 ريال |
قيمت انتشارات ناقوس :1402500 ريال |
|
|
چکيده :
در كسب و كارخود زندگي كنيد|
من , چه كسي هستم
مقدمه
پرسش, من كيستم؟ قرنهاست توسط فيلسوفان، پادشاهان و پيامبران پرسيد ه
ميشود. ما جوابهاي متعددي ميتوانيم به اين پرسش بدهيم. پاسخ هاي ما در
مجموع ، خودپندار ه 1 ما را تعريف ميكند .
خود پنداره
در واقع، مجموعه نگرشهاي شخص به خود را كه شامل افكار، احساسات و دانش
فرد؛ راجع به توانايي، مهارت و قابليت پذيرش اجتماعي ست؛ خودپنداره
مي نامند.در سال هاي ا خير، فناوري مدرن، فرصت برقراري پيوند اجتماعي را بيش
از پيش مهيا كرده؛ با اين حال رسانه اجتماعي، نوعي اضطراب ايجاد ميكند :
وحشت معرفي خود .
چند نسل قبل، وقتي مردم با همديگر روبرو مي شدند، در همان نگاه اول
ميتوانستند سن، جنسيت و پيشينه خانوادگي طرف مقابل را حدس بزنند .
شبكه هاي اجتماعي هيچكدام از اينها را به ما نمي گويند. يك صفحه خالي روبرو ي
ماست و ديگر به ما مربوط است كه خودمان را چطور به جهان معرفي كنيم.عناصر
خودپنداره ما ) باورهاي ويژه اي كه خودمان را با آنها تعريف مي كنيم، طرحواره
هاي خو د 2 ما هستند .
خود پنداره و طرحواره
طرحواره ها، الگوهاي ذهني اي هستند كه به كمك آنها دنيا ي خودمان را
سازمان مي دهيم. و همين الگوها ي ذهني ادراك ما از خودمان به مثابه شخصي
زيرك، چاق، ورزشكار يا هر چيز ديگر , بشدت بر نحوه ادراك، بخاطرسپاري و
ارزيابي خودمان و ديگران تأثير ميگذارند.
|
|