مشخصات كتاب
|
|
كسب وكار تجارت الكترونيك |
موضوع: |
|
پديدآورنده: |
|
ناشر: |
ناقوس
|
726 صفحه - (در1جلد ) - جلد 1 - وزيري (شوميز) - چاپ 2 - 100 نسخه |
978-600-473-092-1 |
تاريخ نشر:1397 |
قيمت :750000 ريال |
قيمت انتشارات ناقوس :600000 ريال |
|
|
چکيده :
از قرن ها پيش تبادل كالا و تجارت بين انسان ها رايج بوده است. اگرچه ممكن است در آن زمان پول اختراع نشده بود اما انسان ها تبادل كالا به كالا انجام مي دادند و هر يك از شهرها و بخش ها، كالاي مورد نياز خود را گرفته و كالاي مورد نياز بخش هاي ديگر را به آن ها مي دادند. اختراع پول انقلابي بزرگ را در زمينه تجارت الكترونيك برپا كرد. پول به گونه اي بود كه مدت ها مي شد آن را نگه داشت بدون آن كه مشكلي برايش پيش آيد و يا اين كه مانند مواد غذايي فاسد شود. به دنبال گسترش كار بانك ها و هم چنين افزايش استفاده و كارايي اينترنت مباحثي ويژه از جمله تجارت الكترونيكي و بانكداري الكترونيكي پديد آمدند.
ابزار اصلي در گسترش كسب و كارها در تجارت الكترونيك، اينترنت است كه در سال هاي اخير رشد فزاينده اي داشته است ، امروزه با گسترش و افزايش پهناي باند مناسب ، اينترنت همراه در ايران زمينه بسيار از فعاليت ها به خوبي فراهم گرديده است .
يكي از كاربردهاي تجارت الكترونيك كه بيش از هر چيزي به چشم مي خورد، استفاده از كارت هاي اعتباري و كارت خوان ها است. تجارت الكترونيك زماني به كار مي رود كه با استفاده از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي به تجارت پرداخت و درآمد ايجاد نمود. در امروز جامعه ما ، شاهد پيشرفت هاي فراوان در حوزه تجارت الكترونيك ، در سطح دولتي و در سطح شركت هاي خصوصي و استارت آپ ها هستيم ، شايد چندين سال پيش فروش نان سنگك از طريق نرم افزار موبايل يك لطيفه بسيار بامزه بود ، ولي امروز يك واقعيت است ، يا چند سال پيش هيچ كس فكر آن را هم نمي كرد كه آژانس هاي اتومبيل كرايه روزي كسب و كارشان از رونق افتاده و جاي خود را به نرم افزارهايي مي دهند كه علاوه بر خدمات سريع ، قيمت هاي بهتري را نيز عرضه مي نمايند ، همينطور شايد روزي تصور اينكه از طريق نرم افزار موبايل سفارش غذا داشته باشيم ، كمي عجيب بود ولي امروزه كار به جايي رسيده است كه روش هاي سنتي عجيب به نظر مي رسند و اگر كسي از اصول جديد پيروي نكند ، مورد تعجب و يا شايد تمسخر قرار خواهد گرفت. با اطمينان مي توان گفت كه اين روند سريع همچنان ادامه خواهد داشت ، و شايد چند سال بعد مطالبي كه عنوان شد ، قديمي و منسوخ باشند.
اما سعي در اين كتاب بر اين بوده است ، كه از مفاهيم پايه اي كسب و كار شروع نموده و سپس در حوزه تجارت الكترونيك ، و مباحث مربوط به آن را صحبت خواهيم نمود. پس از آن به زير ساخت و پايه هاي تجارت الكترونيك مانند دولت الكترونيك ، شهر الكترونيك ، سيستم هاي اطلاعاتي ، پردازش ابري ، اينترنت اشيا، ، بانكداري الكترونيكي خواهيم پرداخت.
همچنين ابزارهاي تجارت الكترونيك مانند اينترنت ، وب سايت ، پورتال ، شبكه هاي اجتماعي ، نرم افزار هاي پيام رسان را بررسي خواهيم كرد. اما سه فصلي كه شايد در هيچ كتاب تجارت الكترونيكي تا به حال وجود نداشته و يا اگر بوده به صورت مختصر و گذرا به آنها اشاره گرديده است ،و به نظر اينجانب جاي خالي آن هميشه احساس گرديده و همين سه اصل پايه ضرر و زيان و يا شايد شكست بسياري از كسب و كارها گرديده مبحث محتوا ، قوانين تجارت الكترونيك و فروش و بازاريابي در تجارت الكترونيك مي باشد.در اين سه حوزه بسيار با اهميت در سه فصل به صورت مجزا و تفضيلي پرداخته شده است.
|
|